czwartek, 5 lipca 2012

Lepiej późno niz wcale - otagowana.)


     Już wszyscy otagowani  dawno odpowiedzieli na zadane pytania  a ja dopiero dzisiaj się zmobilizowałam by odpowiedzieć  na pytania zadane mi przez Viv  z bloga Krakowskie czytanie.
 Niestety brak czasu mnie ogranicza a poza tym moja pamięć już nie taka jak dawniej, a większość przeczytanych przeze mnie książek przypada na już zamierzchłe czasy - teraz po latach wracam do intensywniejszego czytania. 
Dziękuję Viv za włączenie mnie do tej zabawy.

1/ Czy jest powieść, która jeszcze nie powstała, a którą chciałabyś/chciałbyś przeczytać?

     Nigdy nie zastanawiałam się aż tak głęboko nad tym co ewentualnie chciałabym czytać.  Wybieram    książkę i czytam. Przeczytałam w swoim długim życiu całe góry książek i być może przeczytałabym kontynuacje którejś, gdyby taka powstała.

2/Jaki bohater literacki zmobilizował cie do pracy nad sobą?

   Niestety jestem osobą, której żaden literacki pierwowzór  nie zmobilizowałoby do pracy nad sobą.
Jedynie Przykazania Boże a szczególnie Przykazanie Miłości , które przekazał nam Jezus Chrystus.


3/Jaką książkę masz na wierzchu stosika, którą już już masz przeczytać, która leży w tej pozycji od kilku lat?

   To "Frida Barbary Mujica

    4/ Przy jakiej książce śmiałaś/łeś się do łez, mimo, że książka w zamierzeniu śmieszna nie była?

        To trudne pytanie, gdyż mam problemy niestety z już z pamięcią . A ostatnio takiej nie czytałam.
   
    5/Jaka książka, kiedyś zachwycająca, rozczarowała cię kiedy wróciłaś/łeś do niej po latach?      
       Nie ma takiej książki - te , do których wracam zawsze mnie tak samo zachwycają i  wzruszają .

    6/ Czy rozpadła ci się kiedyś książka od ciągłego czytania? Jeśli tak, to jaka?
      
      Tak - "Doktor Robert Shannon" A.J.Cronina - właśnie się zastanawiam jak ją ratować.

      7/ Czy zdarzyło ci się kiedyś przerwać czytanie świetnej książki w połowie i nigdy nie powrócić? Jeśli tak, to jakiej?

       Świetne książki zawsze przeczytałam do końca, nie pamiętam takiej sytuacji by nie doczytać takiej książki. Chyba, że chodzi o książkę uznaną za dzieło literatury  - taka sytuacja mogła się zdarzyć, gdyż czytam głównie dla rozrywki chociaż raczej ambitną literaturę.

    8/ Czy wypisujesz cytaty z książek? A może zaznaczasz je w książkach?
      
        Dawniej tego nie robiłam , teraz mi się to zdarza, gdyż są cytaty , które poruszają do głębi a czasem są tak śmieszne, że też je warto zapisać.

J  9/ Jaką książkę szukasz bezskutecznie od lat i nie możesz namierzyć?

     Próbuję od dłuższego czasu  wypożyczyć w bibliotece "Doktorów "  Ericha Segala i nie udaje mi się.

1      10/Czy czytałaś/łeś kiedyś książkę, która strasznie Cię zdenerwowała?
       
         Tak  - "Kobieta i mężczyźni" Manueli Gretkowskiej. Nie lubię obscenicznych książek.

    11/Czy zdarzyło Ci się kiedyś, że już miałaś kupić książkę, w ostatniej chwili ją odłożyłaś, a teraz żałujesz, gdyż jest już niedostępna?

         Nie pamiętam takiej  sytuacji ale nie wykluczam, że się zdarzyła.

   Zabawa z tymi pytaniami  już dawno pewno zapomniana więc nie włączam do niej nikogo więcej.



3 komentarze:

  1. zapomniana lub nie... bo ja na przyklad nie bralam udzialu ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja szukam książki 'wyznania gejszy" i ni mogę Jej znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero teraz trafiłam na tego posta - dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania, bardzo ciekawe rzeczy miejscami napisałaś :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.