niedziela, 21 października 2012

Moje przeżywanie Roku Wiary w kościele.)


            W dniu 11 października z udziałem tysięcy wiernych zgromadzonych na placu św. Piotra w Watykanie Mszą św. Ojciec Święty Benedykt XVI dokonał inauguracji Roku Wiary.W związku z Rokiem Wiary postanowiłam  ożywić  swoją wiarę osobistą, a w tym myślę pomocne mi będzie  między innymi czytanie  książek również o tematyce religijnej. O każdej przeczytanej książce coś skrobnę w miarę moich możliwości.         Dobrym wstępem niechcący stało się w tym względzie przeczytanie cyklu Sigrid Undset Nadzieja, a szczególnie drugiej jej części czyli "Krzaka gorejącego", o którym pisałam w tym poście




9 komentarzy:

  1. Jeśli interesuje Cię taka tematyka to polecam "Wiarę ze słuchania" ks. Tischnera, książki Szymona Hołowni oraz poezję ks. Twardowskiego.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja od czasu do czasu mam ochotę na przeczytanie książki religijnej lub do niej nawiązującej. Bardzo podobała mi się "Caterina" Antonio Socci, a ostatnio czytałam "Bez względu na cenę" rewelacja - u mnie są recenzje jak masz ochotę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamierzam sięgnąc po coś powazniejszego - jedną z Encyklik

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonały pomysł.Ja mam pięknie wydany zbiór Encyklik Jana Pawła II i wreszcie muszę sie z nim zapoznać.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedyś gdy udzuelałam sie na oazie ksiądz powiedział nam że jeśli z jakiegoś powodu nie możemy być obecni na niedzielnej mszy a chcemy zakosztować jakoś Słowa Bożego to encyklika była w sam raz. Dlatego często wracając późnym wieczorem z jakiegoś harcerskiego rajdu miałam jąprzed oczami. W lasach cięzko było o tv żeby zobaczyć mszę lub radio

      Usuń
  5. nigdy nie czytałam żadnej religijnej książki, w tym roku kupiliśmy za to piękną biografię Jana Pawła II naszej 91 letniej babci, wielka, gruba księga, ale niestety nie czytałam, bo była prezentem... a co do Watykanu to 3 lata temu byłam tam i modliłam się przy grobie naszego kochanego Ojca Św.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mozna od babci pozyczyć, napewno z usmiechem się zgodzi

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.