czwartek, 7 maja 2020

Aż żal, że tylko raz w roku możemy cieszyć nim swoje zmysły.







Czasem
mam myśli takie
dlaczego Bóg stworzył lilaki
skoro nie dają owoców
to kwitną one
po co
a jednak
bez…bzu
ciężko każdemu
cóż
a on
tylko raz
w maju
bzie drogi
dlaczego
w twoim zwyczaju
cieszyć nasze oczy
kilka dni wiosną
czyż
nie piękniej
barwniej
wonniej
i radośniej
byłoby
gdybyś tak
na okrągło
kwitł
pachniał

szczęście rozdawał
te potrójne kwiatki
lub pięcio-płatki
znajdować pozwalał
nie szczędził
swego uroku
i kwitł
kwitł
przynajmniej

ze trzy razy w roku

12 komentarzy:

  1. Piękny jest bez, piękny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, prawda, że ładny. Pięknie oddaje urok bzu.
      Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  2. Prawie czuję jak pachnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię bez a zapach ma zniewalający. Jaśmin też mnie powala apachem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lilaki są cudnymi prawie bezobsługowymi roślinami, a kwiaty i zapach dają nam za darmo.
    U mnie jeszcze nie kwitną.
    Pozdrawiam wiosennie.:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Też poczułam ich zapach, choć ostatnio miałam okazję go doświadczyć kilka lat temu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie zbyt mocny zapach, nie możemy mieć w ogródku krzaczka, ani w domu gałązek. Mogę go jedynie podziwiać z bardzo daleka lub na zdjęciach. :(
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham bez pod każdym względem. Zarówno jego wygląd, jak i zapach. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne bzy, piękny wiersz.
    Bóg jest wielki🌸❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest wielki, o czym świadczy to co nas otacza.

      Usuń
  9. Uwielbiam zapach bzu i rzepaku w maju!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że i Wy jesteście miłośniczkami bzu....dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam cieplutko...

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.