czwartek, 14 września 2017

Czwartek z poezją.......Cynia.....



      W ogrodach królują teraz cynie.....piękne, kolorowe, zwabiające swym nektarem motyle. To niezwykle  sympatyczny obiekt dla mojego fotograficznego hobby a  znaleziony w necie wiersz oddaje hołd ich  wspaniałości.







Cynia


Cichy pomnik piękna
harmonijnie wyważony
w afirmacji kwiata
doskonale wykończony... 

Tryska pełnym kolorem 

wysmakowana solistka 



malowana słońcem
idylla i piękność ogródka...

Aspiracje ma księżniczki
co wabi nie tylko motyle
złotą koronę oraz falbanki,
- miss tylko rok w szarfie... 


                                     Aleksandra Baltissen 


9 komentarzy:

  1. Jaki przyjemny wiersz:)
    Cynie bardo lubię, stoją długo w wazonie, a ich barwy i kształt płatków zawsze mnie zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się też spodobał. A cynie to bardzo wdzięczne kwiaty i po prostu piękne...A wczoraj przyciągnęły pazia królowej....Ogromnie rzadki to gość w ogrodzie więc mnie ogromnie ucieszyła sesja zdjęciowa z nim.

      Usuń
  2. Cynie...nigdy ich nie miałam w ogródku. A na tym ostatnim zdjęciu to oryginalny kwiat? Taki... piętrowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W następnym roku sobie poszukaj na targu cynii karłowatych...nie są wysokie i pięknie się rozkrzewiają....będziesz mieć Olu nie tylko kolorowo całe lato i jesień ale na dodatek będą je odwiedzać motyle....u nas ostatnio na cynii zagościł nawet paź królowej....
      A tak piętrowo ...z czuprynką ...kwiaty cynii rosną w górę...

      Usuń
    2. Będę pamiętać. W przyszłym roku będę reorganizować fragment ogrodu, to pomyślę o cyniach. Zachwycające kolory u Ciebie:)

      Usuń
  3. Cynie sa cudne, w tym roku miałam mało, ale w ubr. piekne i duże jak Twoje dzisiaj:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W naszym ogrodzie jest ich zawsze dużo, gdyż mąż uważa, że się najładniej w ogrodzie prezentują a to on sie ogrodem zajmuje, ale te są z ogrodu mojej teściowej.

      Usuń
  4. Cynie, cudne kwiaty, barwne. Chyba ostatnimi czasy przywracane do łask :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękna ozdoba ogrodu i przyciągacz motyli.....

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.