środa, 6 stycznia 2016

Trzej Królowie w Objawienie Pańskie.



James Tissot - Minneapolis Institute of Arts


(Mt 2, 1-12)
Gdy Jezus narodził się w Betlejem w Judei za panowania króla Heroda, oto
Mędrcy ze Wschodu przybyli do Jerozolimy i pytali: Gdzie jest nowo
narodzony król żydowski? Ujrzeliśmy bowiem jego gwiazdę na Wschodzie i
przybyliśmy oddać mu pokłon . Skoro to usłyszał król Herod,
przeraził się, a z nim cała Jerozolima. Zebrał więc wszystkich
arcykapłanów i uczonych ludu i wypytywał ich, gdzie ma się narodzić
Mesjasz. Ci mu odpowiedzieli: W Betlejem judzkim, bo tak napisał Prorok: A
ty, Betlejem, ziemio Judy, nie jesteś zgoła najlichsze spośród
głównych miast Judy, albowiem z ciebie wyjdzie władca, który będzie
pasterzem ludu mego, Izraela. Wtedy Herod przywołał potajemnie Mędrców
i wypytał ich dokładnie o czas ukazania się gwiazdy. A kierując ich do
Betlejem, rzekł: Udajcie się tam i wypytujcie starannie o Dziecię, a gdy
Je znajdziecie donieście mi, abym i ja mógł pójść i oddać Mu
pokłon. Oni zaś wysłuchawszy króla, ruszyli w drogę. A oto gwiazda,
którą widzieli na Wschodzie, szła przed nimi, aż przyszła i
zatrzymała się nad miejscem, gdzie było Dziecię. Gdy ujrzeli gwiazdę,
bardzo się uradowali. Weszli do domu i zobaczyli Dziecię z Matką Jego,
Maryją; upadli na twarz i oddali Mu pokłon. I otworzywszy swe skarby,
ofiarowali Mu dary: złoto, kadzidło i mirrę. A otrzymawszy we śnie
nakaz, żeby nie wracali do Heroda, inną drogą udali się do swojej
ojczyzny.
 
   źródło :Pokłon Trzech Króli - fresk autorstwa Giotta di Bondone (lata 1304-1306)
 
 
 
 

4 komentarze:

  1. Natalio ,szczególnie dzisiaj dla mnie to miejsce jest miłą niespodzianką.Od Nowego Roku nie wystawiam nosa z domu ,jedynie jednego dnia wizyta do lekarza i tyle.Teraz czując się jak to przy jakimś wirusie ,kiepsko chętnie popatrzę,poczytam i posłucham bardzo chętnie o Mędrcach Świata.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Grażynko, że mój post dał Ci impuls do refleksji.

      Usuń
  2. "Pokłon Trzech Króli" Giotta przypomniał mi wizytę sprzed kilu laty w Padwie w Kaplicy Scrovegnich. Byłam tam raz i ciągle jestem jeszcze pod wrażeniem malowideł, przepięknych, zajmujących i niezwykle ciekawych. Są one jednak tak cenne, że czas przeznaczony na ich studiowanie ściśle wyliczono- 15 minut i kolejna grupa zwiedza kaplicę. Z przyjemnością wysłuchałam uwspółcześnionej XVII wiecznej kolędy polskiej "Mędrcy Świata Monarchowie" w ciekawej interpretacji Zakopower. Serdecznie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się nie zazdrościć Ci tych wrażeń, jakie są Twoim udziałem w związku z możliwością zwiedzania tego co najpiękniejsze powstało dzięki umysłom wielkich artystów.

      Pozdrawiam nowo rocznie.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.