czwartek, 10 października 2013

Z ostatniej chwili - Alice Munro Noblistką.


źródło













        Raczej rzadko mi się zdarza bym publikowała na blogu  dwa posty dziennie, ale dzisiaj jest specjalna okazja. Przed chwilą dowiedziałam się, że mamy nowego Noblistę, a raczej Noblistkę, gdyż została nią  kanadyjska pisarka Alice Munro. Jedna z faworytek ubiegłego roku, w tym roku triumfatorka.

  Alice Ann Munro (ur. 10 lipca 1931 roku jako Alice Ann Laidlaw w Wingham , Ontario) – kanadyjska pisarka, autorka głównie opowiadań. Munro przetłumaczono na ponad 20 języków a jej twórczość wyróżniono wieloma nagrodami literackimi, tak w Kanadzie, jak i innych krajach./Wikipedia/.



    Alice Munro jest, o ile się nie pomyliłam,  trzynastą kobietą, która otrzymała nagrodę Nobla w dziedzinie literatury.


      Jeszcze nie znam jej książek, być może  przyjdzie na nie czas.

14 komentarzy:

  1. Znam tylko "Za kogo ty się uważasz?". Czytało się ciekawie, ale niestety po kilku miesiącach od czytania prawie nie pamiętam treści. Kibicowałam Rothowi, ale Munro też może być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nic jej nie czytałam, ale opinie też różne czytałam.
      Szaleć nie będę, bo raczej nie mam w zwyczaju, ale w przyszłości postaram się coś jej przeczytać.

      Usuń
  2. A prorokowali, że to będzie anonimowa 16-letnia blogerka z krajów muzułmańskich.
    Ufff, odetchnęłam z ulgą, choć pani Munro nic nie przeczytałam i nie mam zamiaru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz - dlaczego? Jestem ciekawa.

      Usuń
    2. Ta młoda blogerka i działaczka ma szansę na pokojową Nagrodę Nobla:)
      Co do Alice Munro - kolejna noblistka, której twórczości nie znam. Robią mi się potworne zaległości...
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    3. O tej blogerce nie słyszałam.
      Natomiast co do Noblistów. Nie ma co przesadzać z tym, że musi sie ich znać, chyba że tych faktycznie wybitnych, a tacy byli.

      Usuń
    4. Nie znam tej autorki, ale postaram się zdobyć którąś z jej książek.
      Wrzucam Ci link do artykułu na temat 16-letniej Pakistanki http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,14744763,Czy_16_letnia_Pakistanka_dostanie_pokojowego_Nobla_.html

      Usuń
    5. Dziękuję za link. Już wiem, a jutro będzie wiadomo kto nagrodę dostanie.

      Usuń
  3. Zmarł także Edmund Niziurski w wieku 88 lat:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam u Marlowa post z tą wiadomością.
      Pięknego dożył wieku. Chmielewska, Niziurski, pomału odchodzą.
      Niestety ja nie wychowałam się na jego książkach lecz na książkach Szklarskiego.

      Usuń
    2. Ja na Niziurskim, Szklarskiego też kojarzę po nazwisku, ale musze zerknąć co ja takiego czytałam "z niego" - ach, Tomki wszystkie - oczywiście. Kochałam także Pana samochodzika Nienackiego!

      Usuń
  4. Pisarkę znam tylko z okładek książek w księgarniach, ale od jakiegoś czasu mam ochotę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też jeszcze nie znam jej twórczości

    OdpowiedzUsuń
  6. Też jeszcze nie znam jej książek, ale mam straszną ochotę na "Miłość dobrej kobiety" odkąd tylko zobaczyłam ją w zapowiedziach i w pewnym sensie cieszę się, że Nobel trafił właśnie do niej - może to będzie dobra motywacja do poznania jej twórczości? :))

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.