sobota, 13 kwietnia 2013

Sobota z ks. Janem Twardowskim - "Poczekaj".)






Poczekaj
 
Nie wierzysz - mówiła miłość
w to że nawet z dyplomem zgłupiejesz
że zanudzisz talentem
że z dwojga złego można wybrać trzecie
w życie bez pieniędzy
w to że przepiórka żyje pojedynczo
w zdartą korę czeremchy co pachnie migdałem
w zmarłą co żywa pojawia się we śnie
w modnej nowej spódnicy i rozciętej z boku
w najlepsze najgorsze
w każdego łosia co ma żonę klępę
w niebo i piekło
w diabła i Pana Boga
w mieszkanie za rok
Poczekaj jak cię rąbnę
to we wszystko uwierzysz

 ks. Jan Twardowski




źródło

6 komentarzy:

  1. Jak ja lubię mistrza Jana i jego mądre wiersze. Właśnie sobie uświadomiłam, że nie mam chyba żadnego tomiku z jego poezją. Muszę to naprawić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja posiadam tomik, muszę go poszukać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeden z moich ulubionych wierszy ks. Twardowskiego.

    OdpowiedzUsuń

  4. Uśmiech pojawił się na mojej twarzy po przeczytaniu tego wiersza:) Nie znałam go wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ten wiersz, jak zresztą większość wierszy Twardowskiego :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.