niedziela, 13 stycznia 2013

Niedziela Chrztu Pańskiego.)






Chrzest Jezusa(Łk 3,15-16.21-22)


Gdy więc lud oczekiwał z napięciem i wszyscy snuli domysły w sercach co do Jana, czy nie jest Mesjaszem,
on tak przemówił do wszystkich: Ja was chrzczę wodą; lecz idzie mocniejszy ode mnie, któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów. On chrzcić was będzie Duchem Świętym i ogniem.
Ma On wiejadło w ręku dla oczyszczenia swego omłotu: pszenicę zbierze do spichlerza, a plewy spali w ogniu nieugaszonym.

Wiele też innych napomnień dawał ludowi i głosił dobrą nowinę.
Lecz tetrarcha Herod, karcony przez niego z powodu Herodiady, żony swego brata, i z powodu innych zbrodni, które popełnił,
dodał do wszystkiego i to, że zamknął Jana w więzieniu.
Kiedy cały lud przystępował do chrztu, Jezus także przyjął chrzest. A gdy się modlił, otworzyło się niebo

i Duch Święty zstąpił na Niego, w postaci cielesnej niby gołębica, a nieba odezwał się głos: Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie.

7 komentarzy:

  1. Niedziela Chrztu Pańskiego kończy okres Narodzenia Pańskiego, ale na całe szczęście Kościół przewidział, że będą tacy fanatycy kolęd i choinki jak ja i u mnie jak co roku choineczka stoi sobie aż do 2 lutego. I kolęd też jeszcze można posłuchać. Cudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim rodzinnym domu zawsze choinka stała do 2 lutego.Stała jednak w zimnym pomieszczeniu.Teraz przy centralnym nie wytrzymuje tak długo.A kolędy kocham śpiewać więc cieszy mnie to również, że tak długo je śpiewamy.)

      Usuń
  2. Typowa niedziela widzę - religijna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Typowa to ona nie jest, gdyż kończąca okres Bożego Narodzenia.)

      Usuń
  3. Zawsze lubiłam postać Jana Chrzciciela :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś przeczytałem Biblię od deski do deski. Mam wrażenie, iż niewielki odsetek uważających się za wierzących ją poznał. A szkoda, gdyż to jedna z najciekawszych lektur, nawet dla niewierzących. Niezależnie od światopoglądu daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Warto do nie wracać. Warto ją czytać dzieciom.Jeden z moich synów uwielbiał, gdy mu czytałam stary testament z Biblii dla dzieci.)

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.