niedziela, 14 kwietnia 2019

Wiersz na dziś - Niedziela Palmowa



źródło



Przyjście 

Uciszcie się, uciszcie się, 
Połóżcie dłonie na sercach: 
Przez łąki kroczy jasny Zjaw, 
Jak cień po bladych kobiercach. 

Uciszcie się, uciszcie się, 
Zbliża się Pasterz z oddali, 
A w ręce ma błękitny krzyż, 
A na nim krople korali. 

Uciszcie się, uciszcie się, 
Padnijcie na kolana! 
Hosanna, mówcie, chwała Mu! 
Witajcie śpiewem Pana.


                            Julian Tuwim/Czyhanie na Boga.1992 r./




7 komentarzy:

  1. Wiersz bardzo oddając klimat dzisiejszej niedzieli. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze się cieszę, gdy uda mi się oddać klimat dnia w poezji, która zwiera tyle prawdziwych perełek, jak choćby ten tomik Tuwima.

      Usuń
  2. Nie znałam tych strof, a piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dopiero teraz poznałam....i je smakuję...

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zadziwia to, że Julian Tuwim pisał takie wiersze....

      Usuń
  4. Piękny wiersz Tuwima... Nie znałem go wcześniej. Nawiązując do Niedzieli Palmowej polecam lekturę wiersza Marii Konopnickiej, mojej ulubionej poetki "W palmową niedzielę".
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.