czwartek, 19 kwietnia 2018

Życie.......mały fragment "Drabiny czasu" Anne Tyler.






               Jestem w trakcie czytania kolejnej, już czwartej książki Anne Tyler. Powieści tej pisarki bardzo trafiły w mój gust czytelniczy, być może dlatego, że opowiadają one o zwykłych, czasem zagubionych w życiu ludziach a szczególnie o dokonywanych przez nich wyborach i wpływie tych wyborów na koleje ich losów, co pobudza mnie do osobistej refleksji.
           Może kiedyś uda mi się napisać choćby zbiorczy post o tych książkach a dzisiaj zacytuję tylko krótkie zdanie, w którym bohaterka zadaje bardzo zasadnicze pytanie swojemu synowi :

            - Kiedy to się za mną stało? - spytała Carrolla.
            - Cooo?
            - No to, że kochana i śliczna przeobraziła się w głupią i nieudolną?
            Nie odniosła wrażenia, że Carroll ma na ten temat wyrobione zdanie.


___________________________________

*A.Tyler,Drabina czasu,przeł. H. Cieplińska,Świat Książki, r.1997,str.30

10 komentarzy:

  1. Bardzo lubię sięgać po realistyczne i refleksyjne książki, więc zachęciłaś mnie do przyjrzenia się bliżej temu tytułówi. Czekam na Twoją recenzję. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się hurtem zaprezentować jej cztery książki, które przeczytałam...

      Usuń
  2. Anne Tyler bardzo lubię za "Pożegnania dla początkujących".
    pozdrawiam
    tommy z samotni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za rekomendację.....po przeczytaniu czterech mam apetyt na jej inne książki.

      Usuń
  3. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu, mam nadzieję że nasza znajomość odżyje, pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja liczę na to. Wprawdzie mam teraz mniej czasu na czytanie innych blogów, ale wpadam to starych znajomych....

      Usuń
  4. Kompletnie nie znam tej pisarki, ale ten cytat jest zachęcający. Czasami okoliczności życia tak właśnie zmieniają człowieka, jak księżniczkę w Kopciucha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może same przestajemy o siebie dbać, bo tak niestety często bywa, gdy kobieta staje się żoną.....ale często brak nam trzeba nam zachęty, bo drugie strony, jak zdobyły to uważają, że nie muszą się wysilać.....Albo po prostu nie staramy się nawzajem zrozumieć i źle się nawzajem odczytujemy.....ech!

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie książki, sama jestem nieco zagubiona. Poszukam w bibliotece, może akurat będą mieli tę książkę, coś czuję, że wiele się z niej nauczę. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci wszystkie książki Anne Tyler...przeczytałam już cztery i żadna mnie nie rozczarowała.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.