piątek, 18 marca 2016

Piątek z C.K.Norwidem......



Chrystus - rysunek Norwida





Krzyż i dziecko”
 
"Ojcze mój! twa łódź
Wprost na most płynie -
Maszt uderzy!... wróć...
Lub wszystko zginie.



Patrz! jaki tam krzyż,
Krzyż niebezpieczny -
Maszt, się niesie w-z-wyż,
Most mu poprzeczny -"



" - Synku! trwogi zbądź:
To - znak-zbawienia;
Płyńmy! - bądź co bądź -
Patrz, jak? się zmienia...



Oto - wszerz i w-z-wyż.
Wszystko - toż samo -"
"Gdzież się podział krzyż?..."

"Stał się nam bramą."






________________
Wiersz zaczerpnęłam ze strony 

3 komentarze:

  1. Znałam... Znam, uwielbiam bowiem poezję Norwida- też dzięki Niemenowi. Ten i inne Norwida, w młodzieńczych latach, wpisywałam koleżankom do pamiętników... Dziękuję za przypomnienie. Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, za przypomnienie pięknych słów mistrza Norwida. Pozdrawiam serdecznie i życzę spokojnego weekendu. Uśmiech ślę. ( jeden uśmiech, jedna łza

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.