wtorek, 10 kwietnia 2012

Ulubione ksiązki od A do Z.))



      Na blogu  W zaciszu biblioteki znalazłam ciekawą zabawę. Należy podać tytuły ulubionych książek, ale tak aby każdy zaczynał się na inną literę alfabetu. 

 A to moje książki , które czytałam i lubię w układzie alfabetycznym.

Nie mogę sobie przypomnieć nic na V i Ż ale trudno mi się dziwić. Wiek robi swoje.


A/ Anna Karenina - Lew Tołstoj, A lasy wiecznie śpiewają - Trygwe Gulbranssen, Ania z Zielonego            Wzgórza - Lucy Maud Montgomery

B/ Bari, syn Szarej Wilczycy - Oliver James Curwood 

C/ Córka kapitana okrętu - Irena Szczepańska, Ciała i dusze- Maxence Van der Meersch

D/ Droga przez mękę - Aleksy Tołstoj , Doktor Robert Shanon-  A.J.Cronin, Dewajtis - Maria Rodziewiczówna

E/ Egipcjanin Sinuhe -Mika Waltari
F/ Faraon - Bolesław Prus
G/ Gosta Berling  - Selma Lagerlof, 

H/ Hiszpańskie oczy - Maria Nurowska, Hrabia Monte Christo - Aleksander Dumas

I/Imię twoje - Maria Nurowska
J / John i Mary - Mervyn Jones 

K/ Krystyna córka Lawransa - Sigrid Undset, Kobieta , która porzuciłem - Shusaku Endo, Komu bije dzwon - Ernest Hemingway

L/ Lato nagich dziewcząt - Stanisława Fleszarowa Muskat
Ł/ Łuk triumfalny - Erich Maria Remarque
M/ Miłość niejedno ma imię - Pierre La Mure, Michał i Pat - Bidwel
N/ Nędznicy - Wiktor Hugo
O/ Ogniem i mieczem - Henryk Sienkiewicz
P./ Potop - Henryk Sienkiewicz,
R/Rosyjski kochanek - Maria Nurowska
S/ Saga rodu Forsyte'ów - John Galsworthy, Sto lat samotności - Marquez
Ś/ Śniegi Kilimandżaro - Ernest Hemingway
T/Trzech muszkieterów - Aleksander Dumas
U/Układ - Elia Kazan
W/Wojna i pokój - Lew Tołstoj, Wiek samotności - Maria Nurowska 
V/
Z/ Zatoka śpiewających traw - Stanisława Fleszarowa Muskat
Ż/

8 komentarzy:

  1. Może kiedyś się w to zabawię. Na pewno na A byłaby Anna Karenina, jak u Ciebie. Czytałam ją na różnych etapach życia i za każdym razem odkrywałam w niej coś innego - teraz niedawno też, jako dojrzała kobieta i to było najcenniejsze czytanie. To absolutne arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę sobie zrobić taką listę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe zestawienie, najbardziej zainteresowały mnie tytuły, na które od dawna poluję, ale jakoś nigdy nie miałam okazji poznać ich bliżej - chodzi mi oczywiście o Wojnę i pokój i Annę Kareninę :)

    PS. Jeśli tylko stworzysz taki post, chętnie poznam twoje typy mężczyzn w literaturze :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Tołstoja a także jego biografię "Jasna polana".
      Będę chciała stworzyć wykaz swoich typów ale to trochę potrwa.

      Usuń
  4. Bardzo fajna zabawa i chyba sama skusze się na takową. Przyznam, iż wiele tytułów z Twojej listy nie kojarzę i będę musiała to nadrobić ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to jest lista osoby z XX wieku a Wy już przynależycie do XXI i czytacie głównie prozę Wam współczesną ale warto również poznać tę wcześniejszą tym bardziej,że dzisiaj pisze się dużo ale czy ta proza w każdym przypadku warta jest czytania to nie jestem przekonana.)))

      Usuń
    2. jestem innym pokoleniem, tym z przełomu wieku (połowa zycia w tym ii tym) i staram się poznać literaturę nie zwracając uwagi na ramy czasowe

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.