niedziela, 29 grudnia 2019

Uciekali, uciekali......




fresk Giotto di Bondone



Ewangelia


(Mt 2, 13-15. 19-23)
Gdy mędrcy się oddalili, oto anioł Pański ukazał się Józefowi we śnie i rzekł: "Wstań, weź dziecię i Jego Matkę i uchodź do Egiptu; pozostań tam, aż ci powiem; bo Herod będzie szukał dziecięcia, aby Je zgładzić".  On wstał, wziął w nocy dziecię i Jego Matkę i udał się do Egiptu; tam pozostał aż do śmierci Heroda. Tak miało się spełnić słowo, które Pan powiedział przez Proroka: "z Egiptu wezwałem Syna mego". A gdy Herod umarł, oto Józefowi w Egipcie ukazał się Anioł Pański we śnie i rzekł: "Wstań, weź dziecię i Jego Matkę i idź do ziemi Izraela, bo już umarli ci, którzy czyhali na życie dziecięcia". On więc wstał, wziął dziecię i Jego Matkę i wrócił do ziemi Izraela. Lecz gdy posłyszał, że w Judei panuje Archelaos w miejsce ojca swego, Heroda, bał się tam iść. Otrzymawszy zaś we śnie nakaz, udał się w okolice Galilei. Przybył do miasta zwanego Nazaret i tam osiadł. Tak miało się spełnić słowo Proroków: "Nazwany będzie Nazarejczykiem".






18 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę tę kolędę. Piękna. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? To z musicalu Metro.
      A tutaj pięknie zaśpiewana w 15 miastach razem przez różnych wykonawców....jestem pod wrażeniem tego projektu...

      Usuń
  2. Piękna... często ją śpiewaliśmy podczas wieczerzy wigilijnej w Gimnazjum...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna...znałam ją, ale to wykonanie mi się bardzo spodobało...

      Usuń
  3. Przypomniałaś mi Metro. Było tam wiele pięknych utworów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak skromnie napiszę, że jest w tym projekcie moja córka (chór Ciechanów) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo...to prawdziwie piękny projekt...ucieszyłam się, że zostało mi dane go poznać...

      Usuń
  5. Piękna kolęda nie znałam jej. Dobrego roku 2020!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo ładna.Lubię, gdy trafię na coś nieosłuchanego...

      Dziękuję za życzenie i również życzę, by 2020 był pomyślny i przyniósł wiele przyjemnych chwil, wartych wspominania...

      Usuń
  6. Uwielbiam tę kolędę!
    Pięknego Nowego 2020 Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ....pomyślności i świetnych pomysłów w 2020 życzę...

      Usuń
  7. Piękna kolęda, nie znałam jej. Wszystkiego najlepszego w 2020 roku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak ewangelia towarzyszy podczas Świąt Bożego Narodzenia w niemalże każdym domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytamy, słuchamy a jednak trudno nam na co dzień nią żyć...

      Usuń
  9. Bardzo lubię tę kolędę:) Pozdrawiam. Jestem tutaj po raz pierwszy i zapraszam do siebie:) Bloga dodaję do ulubionych

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.