sobota, 8 grudnia 2018

"Ja jestem Niepokalane poczęcie".......



źródło




„Ja jestem Niepokalane Poczęcie”, tymi słowami Matka Boża przedstawiła się św. Bernadecie na Jej ponawiane czterokrotnie pytanie „o imię Pani”. Miało to miejsce 25 marca 1858 r., w nikomu jeszcze wtedy nieznanej, niewielkiej miejscowości na południu Francji – Lourdes; w dniu szczególnym – w święto Zwiastowania. Ta, która otrzymała wyjątkowe posłannictwo od Boga, która stała się Matką Jezusa, stała się także Jego posłanniczką na wieki: „Niech mi się stanie według słowa Twego”. To „Ona Boga na świat nam przyniosła” śpiewamy często w kościele. Bóg ustrzegł Ją przed zmazą grzechu pierworodnego już od chwili poczęcia. Mając na uwadze przyszłą świętość Jezusa, Matka Boża została objęta szczególną Bożą troską – „błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony Owoc żywota Twojego – Jezus”.





Tekst zapożyczyłam ze strony 

6 komentarzy:

  1. Bardzo często powracam do historii siostry Bernadetta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto powracać...ostatnio czytałam jej biografię umieszczoną w albumie o Lourdes.

      Usuń
  2. Ważne słowa zamieściłaś Aniu...dziś była godzina wielkich łask...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, a ja nie wiem, tak do końca, czy potrafię to docenić...

      Usuń
  3. Witaj w ten szary, jesienny, a może zimowy dzień. Chociaż pogoda....
    Moja rodzinna parafia jest właśnie pod Jej wezwaniem i wczoraj było duże święto.
    Nastał grudzień, miesiąc napełniony oczekiwaniem i nadzieją. W tym roku początek adwentu był dla mnie szczególny. Niespodziewanie wędrowałam moimi ukochanymi praskimi uliczkami. To dodało mi energii i optymizmu na te krótkie dni. Dziękuję, zatem że życzysz mi realizacji moich marzeń. Jedno, to niewielkie się spełniło.
    Przepraszam, że dzisiaj piszę krótko, ale trochę mam zaległości.
    Dziękuję zatem, że nie zapominasz o mnie w te najdłuższe, czasem mroźne dni w roku. Chociaż przyznam, że nie miałabym nic przeciwko, gdyby Twoje wizyty były częstsze. Bardzo mi teraz potrzeba ciepłych słów, które rozgrzewają, a ja nie lubię marznąć.
    Życzę Ci aby ten przedświąteczny czas był dla Ciebie jak najcieplejszy i radośniejszy

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed nami własnie wigilia, święta , Nowy Rok....
    Zatem:
    w ten piękny czas, gdy gwiazdka świeci dla wszystkich nas

    Ze szczerego serca , życzę Ci
    nadziei – by nie opuszczała,
    radości – by rozweselała,
    miłości – by obrodziła,
    dobroci – by zawsze była – …

    Małą gwiazdkę przed świętami
    Przyjmij też proszę z życzeniami
    Może spełni się marzenie
    Białe Boże Narodzenie.

    Pozdrawiam oczekiwaniem na zbliżające się święta i jak zawsze ciepłe słowo od Ciebie

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.