wtorek, 18 sierpnia 2015

Wtorek z poezją.....Antoni Słonimski " Podziękowanie"......






PODZIĘKOWANIE
Pragnę wyrazić moją wdzięczność kwiatom,
Że tak piękne
I że jeszcze w charakterze dodatku
Pachną.
I to bez względu na to, kto je wącha.
A przecież nieraz miałyby prawo
Stulić płatki,
Ba, nawet zwiędnąć.
A przynajmniej dozować zapachy.
Pragnę wyrazić moją wdzięczność niebu,
Zwłaszcza gdy czyste
I gdy każe słońcu
Podkreślać cieniem to, co jest ważne w krajobrazach.
A przecież mogłoby się uprzeć przy szarości
I gromadzić chmury
Na nowych dni czterdzieści,
Bo wiele jest ku temu powodów.


Pragnę wyrazić mój podziw
Dla dwu motyli. Są to Paź Królowej,
Papilio Machaon, i Rusałka Admirał,
Pyrameis Atalanta.


Paź jest z orszaku Królowej Mab,
I obaj z Admirałem są wysłannikami

Z kraju mego dzieciństwa.

Pragnę wyrazić moją wdzięczność nocy,
Że, jeśli tylko może, na niebie rozsiewa
Gwiazdy, bez których byłoby nam smutno.

Dziękuję drzewom, kwiatom, niebu, słońcu i motylom,
Że z nieomylną regularnością, dokładnością, troską
Wykonywają swoje obowiązki.
Tak niemądrze, nie chcąc nic w zamian.

_______________________
Wiersz pochodzi ze strony strony 
zdjęcia są mojego autorstwa

6 komentarzy:

  1. Jest za co dziękować, tylko nie każdy to zauważa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co niektórzy nawet nie mają być może kiedy to zauważyć.....ja już mam na to czas.....

      Usuń
  2. Tak, jest za co dziękować, za słońce, kwiaty, za gwiazdy...trzeba to doceniać, że są...w dzisiejszym świecie to każdy chce coś w zamian...a tu proszę - przyroda daje nam takie cudeńka i nic nie chce ...pozdrawiam słonecznie...piękne zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest za co a Słonimski robi to pięknie....

      Usuń
  3. I ja dołączam do tych pięknych podziękowań!
    A w zeszłym tygodniu dzień po dniu wpadał mi do mieszkania paź królowej... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój jest lipcowy....po raz pierwszy pojawił się w ogrodzie, tak że go zauważyłam i miałam aparat w ręce.
      Zrobiłam sporo naprawdę fajnych zdjęć....

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.