środa, 19 listopada 2014

Środa z poezją Leopolda Staffa.....





Przebudzenie

Jest świt,
Ale nie jest jasno.
Jestem na pół zbudzony,
A dokoła nieład.
Coś trzeba związać,
Coś trzeba złączyć,
Rozstrzygnąć coś.
Nic nie wiem.
Nie mogę znaleźć butów,
Nie mogę znaleźć siebie.
Boli mnie głowa.
 
 
             
                                                                           List

Pytasz mnie, jak się czuję. Tak, jak czuć się może
Człowiek dość pełnoletni w końcu listopada,
Gdy w niebie zmierzch pochmurny i błoto na dworze,
A za oknem bez przerwy deszcz ze śniegiem pada.

Lecz zbyt o dnia i roku nie troszcząc się porę,
Bo po słocie pogoda idzie wieczną zmianą,
Więc też o wschodzie słońca wiersz piszę wieczorem,
A nokturny w słoneczne grywam tylko rano.

I jestem zawsze ufny i pełen pewności
Czekając niezachwianie tej chwili jedynej,
Gdy ujrzę, że na świecie są same radości,
I zegar na raz wszystkie wskazuje godziny.

 

 

 

________________________

Przebudzenie pochodzi ze strony 
 List pochodzi ze strony 
 Zdjęcia własnego autorstwa. 

7 komentarzy:

  1. Staff zawsze będzie się kojarzyć z "O szyby deszcz dzwoni", ale to dobre skojarzenie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Ja jak pada zaraz przypominam sobie pierwsze wersy....
      A nawet na którymś z blogów wykorzystałam wiersz, przy okazji zdjęć z deszczu....
      Odwzajemniam pozdrowienia....

      Usuń
    2. Miałam takie samo skojarzenie jak przeczytałam tytuł posta:)
      Inne wiersze także są piękne. Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. To prawda - ma sporo innych pięknych wierszy.....

      Usuń
  2. Natanno, cieszę się, że natknęłam się na ten Twój blog, ponieważ chciałam powiedzieć, że nie udaje mi się dodać komentarza do wpisów na Twoim drugim blogu. Kilkakrotnie usiłowałam i nie jest to możliwe, ponieważ nie ma tam opcji Nazwa/adres URL , takiej jak tutaj. Być może powinnam mieć jakieś inne konto, ale prawdę mówiąc, nie wiem, o co chodzi. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że chcesz tam zaglądać.
      Zmienię ustawienia i będzie ok.

      Usuń
  3. Lubię Staffa, miałam kiedyś czas szczególny na jego poezje...Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.