sobota, 8 czerwca 2013

W poezji na sobotę Czesław Miłosz - Przy piwoniach.

   
    Teraz w ogrodach królują królewskie piwonie. Od białych przez delikatnie różowe po ciemno czerwone.
I u nas w ogrodzie królują i na dodatek pachną jak róże ciemno różowe, aż szkoda, że nie mogę tego zapachu przekazać w poście.



 Wiersz tym pięknym kwiatom poświęcił Czesław Miłosz.

Przy piwoniach.

Piwonie kwitną, białe i różowe,


A w środku każdej, jak w pachnącym dzbanie,
Gromady żuczków prowadzą rozmowę,
Bo kwiat jest dany żuczkom na mieszkanie.

Matka nad klombem z piwoniami staje,
Sięga po jedną i płatki rozchyla,
I długo patrzy w piwoniowe kraje,
Dla których rokiem bywa jedna chwila.

Potem kwiat puszcza i, co sama myśli,
Głośno i dzieciom, i sobie powtarza.






7 komentarzy:

  1. Przepiękne! Mam ten sam kolor!
    U mnie kwitnie jeszcze wspaniale rododendron i co ciekawe magnolia, która już dawno przekwitła, zrobiła parę dni temu jeszcze jeden kwiat. Na razie ma pączek, czekam na efekt i podziwiam tę ogrodową anomalię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne te piwonie. To moje ulubione kwiaty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię kwiatów u siebie, chyba, że się kto inny nimi zajmuje, ale lubię na nie patrzeć. I na fotkach, i w naturze :) I wiersz świetnie dobrany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kocham mieć na co patrzeć w ogrodzie, ale niestety nie kocham pracy w ogrodzie i gdyby nie mąż, który jest nie tylko miłośnikiem ogrodu to nie wiem czy by w nim co podziwiać.)

      Usuń
  5. Ostatnio mam chrapkę na poezję Miłosza i chyba sobie zapodam jego "Wiersze Wszystkie". Wtedy będę czytał i czytał... :3

    Jeżeli zaś chodzi o piwonie, sam nie wiem czy mam je w ogrodzie. O.o

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.