piątek, 30 listopada 2012

Zdesperowane kobiety postępują desperacko - Halina Pawlowska


     

      Uroczo i niezwykle estetycznie  wydana książeczka Haliny Pawlowskiej  to sympatyczna i humorystyczna opowiastka o Oldze, kobiecie od dzieciństwa pełnej kompleksów wynikających z niezbyt dużej urody i tuszy, która za wszelką cenę chce czuć się szczęśliwą, a swoje szczęście widzi tylko w trwałym związku z mężczyzną. I takim wydaje się być małżeństwo z przypadkowo poznanym Andrzejem, które przetrwało 10 lat i zaowocowało synem Marcinem, który został Oldze na pociechę, gdy mąż  / architekt /  w czasie,  gdy ona chcąc mu dorównać statusem społecznym, by nie musiał się jej wstydzić, motała się między uczelnią i domem chcąc wszystkiemu naraz poradzić, znalazł sobie młodszą i mniej zajęta panienkę. Okazało się, że wszystkiego na raz mieć nie można, gdyż trudno sprostać równocześnie roli studentki, żony i matki .
I tak Olga, przyszła absolwentka psychologii, zostaje 38 letnią rozwódką. Po ukończeniu studiów podejmuje  pracę w poradni rodzinnej i liczne próby zmiany swego statusu rozwódki wciąż licząc na poznanie tego, który zostanie już  tym jedynym. A w jaki sposób próbuje to osiągnąć i czy jej się to uda  można się dowiedzieć czytając tę niewielką i napisaną można rzecz stylem telegraficznym, całkowicie pozbawionym emocji, książeczkę zabarwioną ironią i czeskim humorem  pozwalającą polubić mimo wszystko jej bohaterkę, która upada i podnosi się by znów próbować osiągnąć swój cel.

Ta mini powieść może być niezłym  panaceum na odreagowanie dla kobiet po przejściach. Chociaż nie jestem przekonana czy my Polki potrafimy reagować jak Czeszki.



Książkę przeczytałam w ramach wyzwania


11 komentarzy:

  1. Z chęcią bym przeczytała ;)

    Zapraszam na świąteczną edycję konkursu z firmą PRYMAT : http://book-and-cooking.blogspot.com/2012/11/konkurs-z-firma-prymat-edycja-swiateczna.html

    OdpowiedzUsuń
  2. O, a ja właśnie przed chwilą wrzuciłam recenzję innej książki Pawlowskiej. Przeczytaną w ramach tego samego wyzwania. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedyne, co mnie zaciekawiło w tej książce to oprawa graficzna. Jakoś fabuła na dzień dzisiejszy mnie nie pociąga, ale nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba się nie skuszę,chociaż jestem po przejściach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam do mnie na bloga do udziału w Candy!
    Adres: marchewkasienudzi.blox.pl
    Do wygrania aniołkowa, zimowa zakładka do książki:-)
    Zapraszam Marchewka

    OdpowiedzUsuń
  6. Fabuła wydaje się interesująca. Do tej pory przeczytałam jedynie dwie powieści z 'Serii z miotłą' - jedna podobała mi się, a druga była dość średnia, aczkolwiek obie zapadły mi w pamięci... Czuję, że z tą książką mogłoby być podobnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem za polskimi autorami :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.