czwartek, 6 września 2012

Przegląd mojego czytelnictwa.)


              Zainspirowana przez Honoratę jej sposobem przedstawiania książek, do których z różnych przyczyn nie pisze recenzji  i ja postanowiłam coś takiego zapoczątkować na swoim blogu.

Będzie to przegląd mojego czytelnictwa, w ramach którego będę chciała zachęcić , a może też  zniechęcić do czytania książek, które przeczytałam już dawno , nie tak dawno , ale przed założeniem bloga , jak również tych które czytam na bieżąco ,ale recenzji do nich nie będę pisać.



"Spotkanie w Bagdadzie " Agathy Christie  to interesująca , dobrze czytająca się książka .Tym razem jest to nietypowa dla tej mistrzyni kryminałów powieść , gdyż  nie kryminał  , a raczej książka sensacyjno - szpiegowska . Bohaterką jej jest niezbyt rozsądna , roztrzepana , ale sympatyczna Angielka Viktoria, której przygody są
może i niezbyt realne ale za to frapujące .

Wydawnictwo Hachette - 2001 rok.

Książkę wypożyczyłam z biblioteki.



"Sklep z kapeluszami"  Marity Conlon - McKenna    to ciepła , pełna pozytywnej energii opowieść o młodej kobiecie, Ellie, która po śmierci matki dokonuje życiowego wyboru , poświęcając  mu karierę zawodową.  Matka Ellie była uznaną w Dublinie modystką i prowadziła sklep z kapeluszami, a sklep ten był jej miłością. 
Ellie decyduje się utrzymać sklep mimo  różnych przeciwności , a z każdym kapeluszem, który stworzy wiązać się będzie niezwykła historia .
Wydawnictwo Amber - 2009 rok.
 Książkę wypożyczyłam z biblioteki.

  
                                                                                                            

"Upadek" Simona Mawera  to świetna , wielowątkowa powieść  o miłości, męskiej przyjaźni, rywalizacji i zdradzie rozgrywająca się w środowisku alpinistów.  
Znakomicie się czyta .

Wydawnictwo "Świat książki" - 2004 rok.

 Książkę wypożyczyłam z biblioteki.




 "Kolekcja " Isabel Wolff  to urocza , nostalgiczna opowieść o Phoebe, która po utracie pracy otwiera sklep ze starymi , eleganckimi strojami.Sklep ten pochłania ją bez reszty i spotyka ją tu  niezwykła przygoda, gdy trafia do niej starsza Francuzka ,  i oferuje jej całą kolekcję swoich przedwojennych kreacji  z wyjątkiem błękitnego dziecięcego płaszczyka.
Historia płaszczyka nie daje spokoju Phoebe i po śmierci jego właścicielki podejmuje próby jej wyjaśnienia.
Książkę czyta się jednym tchem.
Wydawnictwo Amber - 2009 rok.
 Książkę wypożyczyłam z biblioteki.
 

 

17 komentarzy:

  1. Do "Upadku" mnie zachęciłś:) Zawsze lubiłam ksiązki podróżnicze, o zdobywaniu szczytów,walce z przyrodą. Poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta interesująca książka , ale obyczajowa nie podróżnicza , opowiada o alpinistach i ich miłości do gór , a także o tym jaki to wpływ miało i ma na ich życie.)

      Usuń
  2. No właśnie, mnie również bardzo zaciekawiła książka "Upadek". Wydaje się być niezwykle ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W książce jest wiele wątków , a nie napisałam, że jej bohaterowie to Anglicy, w tym również wojenny.
      Zainteresował mnie autor , ale niestety moja biblioteka nie posiada jego więcej książek , a czytałam, że są równie interesujące.

      Usuń
  3. Niestety żadnej z tych książek nie czytałam.
    Dopiero przekonuję się do Christie, także może sięgnę po polecaną przez Ciebie pozycję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero zauważyłam, że u Ciebie na blogu po lewej stronie jestem wyświetlana pod 3 nazwami, ale w nawiasie jest ten początkowy, MEOW. :O Ciekawe. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też podoba się taka skrótowa wersja recenzji i już trochę kombinuję jak to u siebie wykorzystać ;-) Co do książek to chyba w każdej znalazłabym coś dla siebie...

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo fajny pomysł z takim postem. Jest wiele książek, nawet dość dobrych, o których nie da się wiele napisać, np ze względu a to żeby nie odkryć za dużo, albo siedzą one w głowie bo wrażenie zrobiła ale naszych refleksji nie da się przelać przez klawisze. Nie mówiąc już o książkach, które całkiem do nas nie przemówiły.A widząc że ktoś także miał do czynienia z daną pozycją mozna się podpytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojej, zapomniałam dodać że ostatnią ksiązkę czytałam i nawet mi się podobała choć z początku wydawało mi się że to będzie coś w stylu romansidła bez większej akcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podobała a szczególnie pomysł na taki sklep z ciuszkami , za którymi kryje sie przeszłośc i to czasem nie byle jaka.)

      Usuń
    2. Nie tylko ubrania mają taką, czasami fajnie byłoby poznać historię jakiejś rzecz np biżuterii, czynp domu

      Usuń
  8. Przeczytałabym chętnie Agathę Christie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak pisałam nie jest kryminał i fajnie się go czyta.
      Niemnie akurat wszystkie zaprezentowane w poście książki są warte czytania.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.