piątek, 14 września 2012

Nowe nabytki do biblioteczki domowej.)



                Moja córka chciała sobie przypomnieć "Jezioro osobliwości " Krystyny Siesickiej , a nasze domowe gdzieś przepadło więc nabyłam go na allegro , a korzystając z niskich cen księgarni,  i by było za jednym kosztem przesyłki ,  nabyłam jeszcze inne książki , i wyszedł oto taki stosik:

 a w nim oprócz "Jeziora..."

"Pustelnia Parmeńska"  - Stendhal , której wstyd przyznać nie czytałam w swoim czasie,

"Zmartwychwstanie" - Tołstoja , które bardzo chciałam przeczytać a  znam tylko z filmu,

"Czas życia i czas śmierci"  - Remarque'a ,bo lubię tego pisarza,

"Eugenia Grandet" -  Balzaca dla uzupełnienia serii Koliber jaka posiadam.


I co sądzicie o tym stosiku, w którym jak to u mnie nie ma żadnych nowości.

Niestety nikt mi ich nie podsyła , a..........)






23 komentarze:

  1. Nie ma nowości, ale starocie jakie dobre. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Natanna, stara dobra klasyka sprawdza się w każdej sytuacji:) Czekam na recenzje okazyjnych nabytków:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. "Pustelnia parmeńska" oraz "Czerwone i czarne" to moje ulubione dzieła Stendhala. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie czytałam żadnej z nich i sama nie wiem dlaczego.

      Usuń
    2. Malutka, moje też :)Muszę je wygrzebać z zakamarków i sobie przypomnieć. Mam bardzo pięne i stare wydania:)

      Usuń
  4. nie znam żadnej
    a stosiki wcale nie muszą sładać się z nowości

    OdpowiedzUsuń
  5. Nabytki ambitne, aż wstyd przyznać, że żadnej z nich nie czytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy między nowościami przeczytać coś z przeszłości.
      A przeglądając blogi można się zorientować co warto przeczytać, czego nie pominąć.

      Usuń
  6. Czas życia i czas śmierci Remarque'a to świetna książka, uwielbiam tego autora , a najbardziej Na zachodzie bez zmian:) I tego Tołstoja strasznie ciekawa jestem więc czekam na recenzję:).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha ha, ja tez dzisiaj dałam zdjęcie nowych nabytków... wśród których nie ma ani jednej nowości. Stare książki rulez!
    I też weszłam po jedną konkretną pozycję na allegro,a wyszłam z siedmioma innymi, no bo koszty przesyłki się rozłożą :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. MOja droga co tam nowości gdy u ciebie można poczytać o książkach takich autorów! Doprawdy, tak znakomite pozycje że nie wiem od której bym zaczęła...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nowości niedługo starociami będą. Książki nie uciekną, a warto sięgać po te już zapomniane. Ja podchodzę sceptycznie do Siesickiej. Tej książki nie czytałam, ale kto wie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zaczytywałam w Siesickiej w latach 70-tych jak byłam w wieku większości z Was.Dzisiaj córka ulubiła sobie dwie z jej książek .

      Usuń
    2. Do mnie nie przemawia sposób przedstawienia wydarzeń przez Siesicką. Ale muszę przyznać, że to mimo wszystko jedna z najlepszych pisarek książek młodzieżowych. Skupia się na problemach młodzieży i u przedstawia je jako te dla nich ważne, trudne, z perspektywy wyrozumiałego człowieka dorosłego. Jak to wiadomo, niektórzy dorośli patrzą na problemy dzieci z przymrużeniem oka mówiąc, że ich problemy to tak naprawdę pikuś. Ale wiadomo, każde pokolenie ma swoje problemy, mniej czy bardziej ważne. ;) Siesicka... Siostrze ją poleciłam i ją lubi. :)

      Usuń
  10. Moim zdaniem świetny stosik. Najbardziej czekam na recenzję Tołstoja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam dawno, ale pamiętam, że bardzo dobry był "Czas życia, czas śmierci"; w Siesickiej też się zaczytywałam w okresie nastoletnim:)

    OdpowiedzUsuń
  12. oj, czasami te nowości są dużo gorsze od staroci, akurat tego nie masz co żałować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie te nowości niezbyt mnie pociągają ,gdyż są to przeważnie książki, które na długo w pamięci nie pozostają. Natomiast odkrywam literaturę, która przeoczyłam w tym czasie gdy miałam przerwę w czytaniu , a taka mi się niestety zdarzyła.Dzisiaj nadrabiam zaległości toteż nawet nie bardzo znalazłabym czas na czytanie tego co się obecnie wydaje.)

      Usuń
    2. Nowości nie uciekną. Kiedyś bardziej doceniano literaturę, pisało się z głębi serca, dla siebie. A nie jak już wspomniałam, z powodu żądzy pieniądza. ;) Zazdroszczę Ci tych "staroci". ;)

      Usuń
  13. To że starsze , nie znaczy ze gorsze - stosik niczego sobie - Pustelnie Parmeńską bym chętnie podebrała i Jezioro ...tak dawno czytane :) A na szczęście na Allegro można zdobyć fajne perełki :)

    ps. Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie ma się co martwić. Niedługo nowy konkurs, na pewno prostszy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. widząc ten stosik pomyślałam, że bardzo lubie takie ksiązki ze swoją włąsną historią, z okładkami które nie krzyczą nowością a przypominają że to od lat wartościowa ksiązka

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.