piątek, 2 grudnia 2016

Dla kobiet o kobietach, czyli co na Mikołaja dla nas.......



              Już za kilka dni czas pierwszych grudniowych prezentów więc ja jeszcze o prezentach dla nas kobiet uwielbiających nie tylko czytać, ale i kolekcjonować książki, do których oczywiście sama należę. Postanowiłam twardo nie kupować już w tym roku książek więc postanowienia nie złamię, ale gdyby tak ktoś chciał mnie obdarować to mógłby wybrać chociaż jedną z tych, które znalazłam na stronach Selkar.pl. Oczywiście jest tam wiele innych książek, ale moja uwaga skupiła się na tych, które zaprezentowałam.











Agnieszka Osiecka, królowa ozdabiania codzienności słowami. Mówiła: Nie otwieraj ust, jeśli nie masz puenty. Cytaty z jej tekstów na stałe weszły do języka potocznego. Lektura udzielonych przez nią wywiadów okazuje się równie inspirująca. Celne podsumowania, poetyckie widzenie świata i ciekawe przemyślenia. Każde słowo wiernie spisane z rozmowy, bez przeinaczeń i nadinterpretacji. Wszystko ubrane przez Violettę Ozminkowski w formę współczesnego wywiadu, tak by słowa zyskały autentyzm i spójność. To nie jest rozmowa o tym, kto kogo znał albo kto kogo kochał, a kto kochać nie chciał. To nie jest rozmowa o tym, kto z kim przeciwko komu. To nie jest rozmowa o tym, jak żyć i czego nie jeść. To jest rozmowa o tym, że życia nie da się ułożyć w chronologiczną całość, bo czas wcale nie pędzi do przodu. Dlatego jedne okruchy codzienności zapadają nam w pamięci na zawsze, a inne giną bezpowrotnie. To jest rozmowa o tym, że być może czas jest podobny do wiatru. To jest rozmowa o tym, że życie jest czymś innym, niż myśleliśmy, że jest.







W języku rosyjskim słowo "lubow" oznacza zarówno miłość, jak też imię autorki i już to wskazuje na pikantną dwuznaczność historii, którą czytelnik znajdzie w pamiętnikach uwielbianej przez mieszkańców ZSRR odtwórczyni głównych ról w takich filmach jak "Świat się śmieje?"czy "Wołga, Wołga".
Romans Stalina i artystki był skrzętnie skrywaną tajemnicą. Sama Orłowa zastrzegła, że jej wspomnienia mogą się ukazać dopiero po 25 latach od jej śmierci.
Książka, którą przemycono do Chin, mało nie przepadła w czasach rewolucji kulturalnej. Co połączyło czołową radziecką artystkę i ojca narodu? Co widzi zakochana kobieta w mężczyźnie, przed którym innych paraliżuje lęk? Czy Stalin miał inne, bardziej ?ludzkie? oblicze?
Ta książka udowadnia, że najciekawsze historie pisze życie.






Zachwycające, namiętne, niebezpieczne. Kobiety sukcesu, władczynie trendsetterki. Ich życiorysy zapewniłyby dostatnie życie hollywoodzkim scenarzystom. Oto boskie Włoszki, które świat pokochał. I znienawidził. 

Carla Bruni żyje jak księżniczka z francusko-włoskiej bajki. Prasa z zapartym tchem czyha na jej potknięcia.
Luisa Casati jest drugą po Matce Boskiej najczęściej portretowaną kobietą w historii.
Sonia Gandhi, córka murarza, porzuca wszystko dla miłości. Nie spodziewa się, że ta decyzja postawi ją na czele największej partii na świecie. 
Katarzyna Medycejska zmusza kobiety do noszenia gorsetów. Nawet nocą. 33 centymetry to wymagany przez królową obwód talii. 
Jadwiga Toeplitz-Mrozowska w podkieleckiej wsi marzy o sławie. Dzięki uporowi trafia na salony elity finansowej i intelektualnej Królestwa Włoch. 

Maciej A. Brzozowski, autor bestsellerowej książki Włosi. Życie to teatr, znawca i miłośnik Półwyspu Apenińskiego, tym razem przyjrzał się niezwykłym kobietom i zabiera nas w podróż do ich świata.






Siostry. Przyjaciółki. Rywalki
Przyszłość pewnej rezydencji leży w rękach czterech bardzo różnych młodych kobiet.

Podczas letniego weekendu 1926 roku rodzina Inghamów zbiera się na wezwanie hrabiego w Cavendon Hall, wielkim domu w Yorkshire, będącym od stuleci siedzibą rodu. Są też z nimi Swannowie, którzy służyli im od wielu pokoleń i znają ich wszystkie sekrety.

Posiadłość jest zagrożona; w następstwie pierwszej wojny światowej Cavendon staje w obliczu ruiny. Jej dziedzic prze do rozwodu, chcąc iść za głosem serca. Natomiast hrabia szykuje wszystkim niespodziankę.

Cztery młode kobiety z obu rodzin będą tymi, które ukształtują przyszłość domu. Daphne, walcząca o modernizację rodzinnego gniazda; Cecily Swann, robiąca karierę jako projektantka odzieży w Londynie; Deidre, dziewczyna czynna zawodowo, i Dulcie, debiutantka z niewyparzonym językiem. Zmienią przyszłość majątku, gdy szalone lata dwudzieste zakończą się wraz z Wielkim Kryzysem. Nic nie będzie już takie jak przedtem.

Barbara Taylor Bradford urodziła się i dorastała w Anglii, obecnie mieszka z mężem, amerykańskim producentem filmowym, w Nowym Jorku. Jest autorką ponad 30 bestsellerowych książek, które wydano w 90 krajach, a ich łączna sprzedaż przekroczyła 92 miliony egzemplarzy. Dziesięć jej powieści przeniesiono na ekran. Pisarkę wprowadzono do Writers Hall of Fame, a królowa Elżbieta II uhonorowała ją Orderem Imperium Brytyjskiego za wkład w rozwój literatury.




"Spośród wielu sposobów, do których uciekają się pisarze, by opowiedzieć świat, preferuję posługiwanie się narracją precyzyjną, jasną i uczciwą, która opisuje fakty z życia codziennego w sposób fascynujący." (z wywiadu z autorką)

Sześćdziesięcioletnia Elena Greco dowiaduje się, że Lila, jej przyjaciółka z czasów dzieciństwa, zniknęła bez śladu. Elena przypuszcza, że przyjaciółka wprowadziła w życie swoje odwieczne pragnienie zniknięcia ze świata, w którym żyła, usunąwszy przedtem wszelkie ślady swego istnienia. Chcąc znaleźć wytłumaczenie dla tego gestu, Elena postanawia opowiedzieć niezwykłą historię ich przyjaźni. I tu rozpoczyna się podróż w przeszłość, która przeniesie czytelnika w lata pięćdziesiąte ubiegłego wieku, na przedmieścia Neapolu.



Jak zwykle zdjęcia okładek książek i opisy treści pochodzą ze stron księgarni internetowej Selkar.pl

18 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy zestaw lektur. Chetnie bym przeczytalam je wszystkie. Mam nadzieje, ze Mikolaj przyniesie Ci je pod choinke. Ja ostatni zamowilam sobie Dzienniki Osieckiej, ale jeszcze nie dotarly do mnie. Pozdrawiam weekendowo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takiej nadziei nie mam....nikt z mojej rodziny nie czyta moich postów.
      Musiałabym podpowiedzieć....może to zrobię.
      Mnie jakoś bardziej niż "Dzienniki" pociągają wywiady jakie przeprowadzane były z Osiecką.

      Usuń
  2. Mam nadzieję, że Mikołaj się spisze i dostaniesz książki z Twojej listy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mikołaj raczej nie, bo już przestaliśmy go obchodzić, ale jako prezent pod choinkę może ...muszę napomykać rodzince... co chętnie bym pod nią zobaczyła między innymi...

      Usuń
  3. Bradford mam nawet w koszyku, wydaje się interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tej pisarki, ale ta historia wydaje się zapowiadać faktycznie interesująco....

      Usuń
  4. Oby Mikołaj przyniósł stosik książek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja rodzina też nie czyta. :(
    Ferrante - najbardziej mnie urzekła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja córa może czasem zagląda, ale raczej ma inne zainteresowania ; sama uczy się grać na skrzypcach, szyć na maszynie no i znów studiuje więc na mój blog nie ma czasu....a faceci lepiej żeby nie czytali....
      O Ferrante chyba właśnie u Ciebie czytałam....

      Usuń
  6. Myślę, że wszystkie są interesujące i warto po nie śięgnąć. Zawsze interesowały mnie kobiety sukcesu:)Wiadomo, że od zarania dziejów były kobiety, które miały wiele do powiedzenia. Tak jak Kleopatra czy królowa Bona...
    Serdecznosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kobiety sukcesu szczególnie pobudzają wyobraźnię...

      Usuń
  7. FAjnie, poszperam w księgarni za BOskimi Wloszkami:) Dzięki:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Zdecydowanie sięgnę po Osiecką. Nad reszta się zastanowię.
    Zapraszam na post z bransoletkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że post będzie dla Ciebie inspiracją...

      Usuń
  9. Ciekawe propozycje. Najbardziej zainteresowała mnie książka "Kochałam Stalina". Geneza robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zainteresowała, bo znam Lubow Orłową z wielokrotnego oglądania "Świat się śmieje" a nigdy nie czytałam nic na jej temat a tu taka sensacja można powiedzieć.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.