niedziela, 22 listopada 2015

Tytuły i okladki, które przyciągnęły mój wzrok.......czyli książki, na które zwróciłam uwagę.



       Już dawno nie prezentowałam książek, które mnie zainteresowały, bo też nie miałam czasu, by zaglądać do księgarni internetowych a dzisiaj zaglądnęłam  do Selkaru i oto efekty. Zarówno okładki jak i tytuły prezentowanych poniżej książek  jednakowo przyciągnęły mój wzrok. I żadnej z nich nie powiedziałabym nie.


Szepty i tajemnice Tom 1


"Szepty i tajemnice" to przedstawiona na tle wielkiej historii opowieść o skomplikowanych i nietuzinkowych losach rodziny Matzerów.

Pierwsze dwudziestolecie XX wieku. Paryż, Warszawa i majątek ziemiański Zaborów. Perspektywa nadciągającej Wielkiej Wojny. Akcja koncentruje się wokół dwóch głównych bohaterek ? Alicji i Barbary. Dziewczęta, a później kobiety, łączy tajemnicza duchowa więź, odczuwalna pomimo dzielącej je odległości. Alicja ? utalentowana pianistka, kobieta o postępowych poglądach i obyczajach ? wychowała się i mieszka w Paryżu, jest częścią środowiska artystycznego. Barbara ? dziewczyna skromna, pracowita, uduchowiona, lecz targana namiętnościami i marząca o wielkim świecie ? całe życie spędziła, pracując w Zaborowie ? majątku, który ma wkrótce odziedziczyć. Obie pragną miłości i obie płacą wysoką cenę za dokonane w jej imię wybory.



Szepty i tajemnice Tom 2 




Paryż, Warszawa i majątek ziemiański Zaborów to w dalszym ciągu miejsca, w których żyją kolejne pokolenia rodziny Matzerów. Dzieci dorastają, rodzą się wnuki. Najbliższych Basi i Alicji nie oszczędza choroba ani śmierć, a dwie bliskie sobie siostry wciąż dzieli nie tylko geograficzna odległość, ale i narastające z czasem pretensje i nieporozumienia.

Drugi tom powieści prowadzi czytelnika aż do pierwszych lat powojennych, w których ani majątek, ani dawne nieporozumienia nie mają już większego znaczenia, ponieważ liczą się jedynie bliscy sercu ludzie.



Niewidzialne dziewczęta 






 Ta książka to mistrzowskie sprzężenia wątków autobiograficznych autorki, która dowiaduje się o nowotworze piersi, z historią starającej się o azyl Somalijki, opiekującej się piątką dziewczynek. Opowieść Sarah Thebarge pulsuje życiem i przekonuje naturalnością opisów. Co prawda wyznania autorki w wielu miejscach porażają bólem ogołocenia i rozczarowania, są odartym z wszelkiego lukru wzięciem się za bary z Bogiem, ale dzięki temu uwalniają podobną autentyczność dialogu ze Stwórcą w czytelnikach. Czytając książkę aż trudno uwierzyć, że opisane zdarzenia miały rzeczywiście miejsce. Czasem jest ona zabawna, czasem chwyta za serce, czasem wyciska łzy współczucia, a czasem każe się buntować. To opowieść o ludziach, którzy - mimo wszystko - próbują pomagać sobie nawzajem w dźwiganiu życiowych brzemion.

Sarah Thebarge, pisarka oraz prelegentka. Ukończyła studia medyczne na uniwersytecie Yale. W trakcie studiów dziennikarskich na uniwersytecie Kolumbia, gdy miała zaledwie 27 lat wykryto u niej raka piersi.


Bezcieleśni 





Punktem wyjścia w tej książce jest moment odłączenia ducha od ciała. Co się z nim wówczas dzieje? Jakie są jego dalsze losy? Jak my, tu na ziemi, możemy kontaktować się z nim nie narażając się na działanie szatana?

Agostino Tommaselli odwołując się do Pisma Świętego, nauczania Magisterium Kościoła, oraz Tradycji katolickiej w przejrzysty sposób wyjaśnia, czym jest życie po śmierci. Ta książka nie tylko tłumaczy jak wygląda życie po życiu, ale podpowiada też, w jaki sposób przy nawiązywaniu relacji ze zmarłymi uniknąć zgubnych praktyk okultystycznych.



Ziemia, której już nie zobaczysz 

Wspomnienia ziemian dotyczą społeczności nieistniejącej już od ponad pół wieku. To przydaje im szczególnej wartości. Tom wspomnień kresowych Andrzeja Rostworowskiego wzbogaca naszą wiedzę o dziejach polskiego ziemiaństwa. Wiele w nim interesujących relacji i faktów, jak choćby fragment opisujący Zakład oo. Jezuitów w Chyrowie, który odegrał bardzo ważną rolę w kształtowaniu inteligencji polskiej.

Dodatkowym walorem tych wspomnień jest niewątpliwy talent literacki ich autora. Pochodził wszak z rodu, który wydał m. in. Karola Huberta Rostworowskiego, pisarza dziś już nieco zapomnianego, ale w swoim czasie cieszącego się sporą popularnością. Uważna lektura opracowanych przez Stanisława Jana Rostworowskiego przypisów pozwoli zrozumieć, jak wielu utalentowanych ludzi przewinęło się przez dzieciństwo i młodość autora.
Z posłowia Andrzeja Garlickiego


Biała droga do nieba









Chwytająca za serce, bardzo osobista opowieść o rodzicach, rodzeństwie i znajomych autorki z czasów dwudziestolecia międzywojennego oraz II wojny światowej. Przepiękny hołd oddany rodzicom, ich miłości, pracy, patriotyzmowi, uczynności, jak również wszystkim Polakom, którzy w latach 1921-1940 przeżywali podobne problemy, podobnie cierpieli, odczuwali strach, tęsknili, umierali za życia. "Biała droga do nieba" to hołd oddany Polakom, którzy nie poddali się, ale i tym, którzy zginęli.




                  Witam zaglądających do mnie po kolejnym tygodniu bez internetu.......i życzę wszystkim dobrej niedzieli..
Co sądzicie o tych książkach? Może ktoś już czytał?
 ________________________

Zdjęcia i opisy pochodzą ze strony Selkar.pl

24 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam przyjemności sięgnąć po żadną z nich. W zasadzie jestem dość nieczuła na okładki. To znaczy - oczywiście zwracam na nie uwagę, ale nie kierują moim wyborem. Dwie pierwsze jednak zachwycające. Z pewnością im się przyglądnę:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię okładki wytonowane, które inspirują a nie odstręczają swą krzykliwością stąd zwracam na nie uwagę. Mam wrażenie wówczas, że i treść będzie do nich przystająca....i w zasadzie się nie zawodzę...

      Usuń
  2. Żadnej nie czytałam, pierwszy raz na oczy widzę, ale już mnie pożądliwość ogarnęła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja dopiero je zauważyłam...nie spotkałam się z nimi na blogach ...i mnie pożądliwość ogarnia, gdy coś wygrzebię co nie odbiło się szerokim echem w blogosferze....

      Usuń
  3. Jak dobrze, że napisałaś ten post. Książkę Rostworowskiego już szukam i zamawiam. Skoro Kresy, wspomnienia ziemiańskie i rodzina Rostworowskich, z którymi spokrewniona była (przez siostrę) bohaterka mojej ostatniej książki 'Listy z Kresów" Józefa Szembekowa, to muszę mieć!
    Wielkie dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie, że jest przydatny...gdy książkę znalazłam pomyślałam o Was, tych, które są kresami żywo zainteresowane...., ale i mnie ta książka mocno zaintrygowała.......

      Usuń
  4. Dwie pierwsze mnie zainteresowały, z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja sądzę, że będą bardzo interesujące.....gdyż lubię sagi rodzinne ....

      Usuń
  5. Mnie zainteresowały "Niewidzialne dziewczęta" zarówno z okładki, jak i opisu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie opis wywarł wrażenie a okładka dopełniła zainteresowania....

      Usuń
  6. "Szepty i tajemnice" mnie zaintrygowały.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam żadnej, ale dwie ostatnie mnie zainteresowały - żadnej nie powiedziałabym nie ;) serdeczności, Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda z coś w sobie ma...co przyciąga a mól się łatwo daje skusić....

      Usuń
  8. Nie czytałam żadnej z nich, ale recenzja "Szeptów i tajemnic mnie zainteresowała- z przyjemnością przeczytałabym... Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie recenzja tylko opis ze strony księgarni.....też uważam, że się zapowiadają doskonale....

      Usuń
  9. Dwie pierwsze szczególnie przyciągają uwagę :)
    Ja tak naprawdę wybieram książki po okładce, nawet nie czytam zbytnio opisów i na 99% wszystkie mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka jak jest dopracowana wiele mówi o fabule.....

      Usuń
  10. na niewidzialne dziewczęta i ja bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z pewnością lektura, która wywoła emocje w trakcie czytania......więc chyba warta czytania.....

      Usuń
  11. Musze poszukac te Szepty i tajemnice...ale dużo tych propozycji u Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym przeczytała. Muszę sprawdzić w mojej bibliotece, czy mają. Recenzujesz ciekawe książki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja też bym chciała przeczytać.
      To nie moje recenzje Ewo...to opisy ze strony księgarni.....

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.