poniedziałek, 16 czerwca 2014

Co czytać latem.


     Zbliża się wielkimi krokami lato. To dla wielu osób  czas zasłużonych i niecierpliwie oczekiwanych wakacji oraz urlopów.
To również czas, gdy chętnie rozleniwieni wolnym czasem i słońcem lubimy czytać coś lżejszego niż w przeciągu całego roku.

A oto moja maleńka propozycja :



Ta chwila

Kennedy Douglas

Autor bestsellerowej powieści "Kobieta z Piątej Dzielnicy" tym razem opowiada o miłości, która zaciera granice między przeszłością a teraźniejszością. Rozwiedziony amerykański pisarz Thomas Nesbitt mieszka samotnie w stanie Maine. Pewnego zimowego poranka otrzymuje przesyłkę z Berlina, która burzy jego spokój. Szczególnie imię i nazwisko widniejące na kopercie: Petra Dussmann ? kobiety, z którą Thomas miał burzliwy romans dwadzieścia pięć lat wcześniej, w podzielonym murem i żyjącym w cieniu zimnej wojny Berlinie. Mężczyzna będzie musiał zmierzyć się z przeszłością, którą skrywał przed światem, jako że tajemnice Petry Dussmann, uciekinierki z Berlina Wschodniego, mocno naznaczyły i jego los.





Taniec ze śmiercią

Graham Heather

Znana tancerka, Lara Trudeau, podczas konkursu tańca osuwa się martwa na parkiet. Policja sądzi, że przedawkowała alkohol i leki. Prywatny detektyw, Quinn O?Casey, rozpoczyna własne śledztwo i odkrywa, że wszyscy, którzy znali Larę, mieli powody, by życzyć jej śmierci. Zwłaszcza Shannon MacKay, której Lara odebrała kochanka i partnera na parkiecie. Shannon ma również pewne podejrzenia co do śmierci Lary. Wkrótce sama musi się zmierzyć z niebezpieczeństwem. Ktoś ją śledzi, próbuje przestraszyć, a w końcu zabić. Quinn ratuje jej życie, ale czy będzie w pobliżu, gdy morderca zaatakuje kolejny raz?



Ciernista róża

Link Charlotte

Karin Palmer, była nauczycielka z Berlina, ogarnięta chęcią zmiany dotychczasowego życia, decyduje się wyjechać na angielską wyspę Guernsey, gdzie przed laty spędziła cudowne wakacje.Na miejscu okazuje się niestety, że pokój, który zarezerwowała, został oddany komu innemu i kobieta nie ma się gdzie podziać. Przez przypadek trafia do uroczego domu z ogrodem pełnym róż, który należy do 71-letniej Beatrice Shaye. Karin ulega urokowi staruszki, jej pięknego ogrodu i eleganckiego, przytulnego domu. Między kobietami szybko nawiązuje się serdeczna przyjaźń mimo dzielącej je różnicy wieku. Ich rozmowy stają się coraz bardziej intymne i szczere. Beatrice powoli zaczyna opowiadać o przeszłości. Nie mówi jednak wszystkiego. Jednak w chwili, gdy policja zacznie znajdować zwłoki kolejnych zamordowanych osób, Beatrice będzie musiała komuś zaufać. Jej wybór pada na Karin?


________________________________________

Zdjęcia i opisy pochodzą ze strony  Selkar.pl

19 komentarzy:

  1. Nie znam żadnej z tych książek, ale pierwsza mnie intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja nie znam.
      W zasadzie każda mnie troszkę intryguje, ale też bym dała pierwszej pierwszeństwo.

      Usuń
  2. Literackie plany na lato mam rozległe:) Aż boję się wspominać, bo wstyd będzie jak nie zrealizuję:) A jedną z pozycji jest którykolwiek (bo to będzie mój debiut) tytuł Link. Może mi się spodoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja będę mieć mało czasu na czytanie, ale może uda mi się coś fajnego przeczytać. Muszę po małe objętościowo książki sięgać.

      Usuń
  3. Czytałam kiedyś "Grzęzawisko" Douglasa Kennedy'ego i była to dobra, trzymająca w napięciu książka. Bardzo dobrze ją wspominam, wobec tego na "Tę chwilę" też się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musze przyjrzeć się w takim razie przyjrzeć temu pisarzowi.

      Usuń
  4. trochę nie dla mnie pozycje, ale na szczęście na biblioteczce stoi już troszkę lektur na lato :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokaż je, z przyjemnością się im przyjrzę.

      Usuń
  5. Czekam już na wolny czas z utęsknieniem...podróże, czytanie i ... pisanie. Wszystko, co lubię. Gdybym miała wybierać z trzech propozycji, zdecydowanie pierwszą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam żadnej, więc chętnie o nich poczytam licząc, że zamierzasz je czytać :)
    Gdybym tylko latem miała więcej czasu...ech... niestety tyle samo na czytanie a książek typowo letnich setki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odeszłam daleko od powieści. A że latem mam więcej czasu, to akurat chętnie zanurzam się w literaturze wymagającej poszukiwań, kontekstów... Wtedy jestem w swoim żywiole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej masz wtedy czas na realizację swej pasji. I to jest fantastyczne.

      Usuń
  8. Moje letnie lektury nie zapowiadają się "leciutko":
    Resortowe dzieci. Media
    Sprawa Lecha Wałęsy
    Wałęsa. Człowiek z teczki
    Wojna i dziecko
    Ale, mam też kilka "normalnych" książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie lektura nie lekka.
      Resortowe dzieci - mam a Wałęsę. Człowiek z teczki czytałam - to sie dobrze czyta, ale dla Ciebie będzie dość trudna. Ale dasz radę.

      Usuń
  9. Nie znam żadnej, a lato pewnie w sam raz. Choć ja planuję o ile w ogóle znajdę czas coś z klasyki i historia , historia , historia bo wstyd przyznać jakie mam braki. Jeszcze do tego ograniczyć się do tego co mam już w domu bo sią na mnie moje książki poobrażają. Choć zastanawiam się nad ograniczeniem czytania , co na razie nawet mi wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja nie znam i pewno nie poznam, bo też moja biblioteczka domowa spuchnięta a czytanie jakoś samo sie ograniczyło. Z powodów różnych.
      A Ty dlaczego ograniczasz?

      Usuń
    2. Brak czasu, koszmarny brak czasu. Mawia się że TV zabiera czas ale nie oszukujmy się robią to także książki. Telewizji nie oglądam prawie wcale, czasem jakiś odcinek serialu np. TWD ale teraz mają przerwę. Jednak zauważyłam że jak ograniczam czytanie i moje pierwsze kroki kierują ku zajęciom domowym a nie książkom mam o wiele więcej zrobione i to ze spokojem i bez wyrzutów sumienia że znowu nie posprzątałam czy coś. Odbija się to na czasie poświęconym czytaniu. Biorąc to pod uwagę postanowiłam jw. czyli skupić się na tym co naprawdę moim zdaniem warto poznać. Tylko moim zdaniem podkreślę gdyż jak wiadomo gusta są różne.

      Usuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.