wtorek, 12 marca 2013

Przesilenie wiosenne, pierwsza oznaka wiosny, wybór Papieża i nowości książkowe .)


            Czytam to co sobie zaplanowałam na marzec, czyli coś dla ducha tym razem, zaczęłam też już pisać post o przeczytanej dawno "Cytadeli" Cronina, ale jakoś niemrawo mi to idzie. A jeszcze kilka przeczytanych w lutym książek czeka na swoją kolej. Nie wiem czy to przesilenie wiosenne, czy  zbyt dużo czasu poświęcam na przeglądanie i czytanie Waszych blogów, a jest co.

   Wczoraj u nas padał deszcz, mimo to  próbowałam znaleźć oznaki wiosny i znalazłam w jednym z ogrodów położonych w pięknym nasłonecznionym, gdy świeci słońce, miejscu pierwsze przebiśniegi. Zakwitły mimo totalnego braku słońca w pierwszych miesiącach tego roku. Ale tam mimo wszystko jest cieplej niż w dolinie Dunajca, gdzie ja mieszkam.
Zdjęcie kiepskie, gdyż robione komórką.






     Dzisiaj dzień nie przyniósł w pogodzie zmian, jest nadal szaro, ponuro i wilgotno, tyle że jest   jeszcze zimniej niż było. Jestem ospała chociaż w Watykanie dzisiaj wielki i ekscytujący dzień, i jestem niezmiernie ciekawa kto będzie w najbliższym czasie Łodzią Piotrową sterował i nam katolikom duchowo przewodził.
Czekam cierpliwie na biały dym i słowa : Habemus Papam,  mając nadzieję, że to będzie już dzisiaj.


źródło



A w poście jeszcze  tylko kilka nowości w księgarni SELKAR, które wydają mi się interesujące.

 
SZCZĘŚLIWA PRZYSTAŃ 

Melissa Sanate

Przedsprzedaż
  • Wydawnictwo:
    • Nasza Księgarnia
Opis: "Powieść dla wielbicielek prostego życia w uroczym prowincjonalnym miasteczku.
Chory na raka ojciec wyznaje córce, że w przeszłości dopuścił się zdrady i że Rebecca ma siostrę - owoc przelotnego romansu. Kiedy wkrótce potem ojciec umiera, Rebecca nie potrafi wrócić do poprzedniego życia: związku z Michaelem, z którym planowała ślub, ani pracy w firmie prawniczej specjalizującej się w rozwodach. Idealizuje przyrodnią siostrę i postanawia ją jak najszybciej poznać. Wkrótce dowie się, że nieznana krewna organizuje wycieczki dla singli szukających partnera. Rebecca bez wahania wyrusza do urzekającego nadmorskiego miasteczka.
Czy jest gotowa na to, czego dowie się podczas tej podróży o sobie i prawdziwej miłości?
Kolejna książka autorki "Szkoły gotowania pod Amorem"!




 PROFESOR
John Katzenbach
Przedsprzedaż
  • Wydawnictwo:
    • Amber
    • Opis: "Najlepsza powieść Katzenbacha. Wyjątkowa – i najbardziej niepokojąca. „Washington Post” Niewielu twórców literatury sensacyjnej potrafi wniknąć w umysł zbrodniarza tak głęboko jak John Katzenbach.„People” Tego jeszcze nie było! Zupełnie nieschematyczny detektyw amator, który zaciekle wykorzystuje krótki czas, jaki mu pozostał, na rozwikłanie odrażającej zbrodni. „Kirkus Reviews” Mocny i emocjonalny thriller. Pełna napięcia intryga i psychologiczna wnikliwość robią niesamowite wrażenie! „Publishers Weekly” Czytanie Profesora jest jak jazda najbardziej przerażającym roller coasterem. Chwytasz gwałtownie haust strachu i ekscytacji – i oddychasz z ulgą, gdy jest po wszystkim. „New York Journal of Books” Katzenbach w szczytowej formie. Jeszcze długo po przeczytaniu tego poruszającego thrillera trudno się otrząsnąć. „Cleveland Plain Dealer” Profesor Johna Katzenbacha porywa wysoki literacki thriller w jeszcze wyższe rejestry. „Hannoversche Allgemeine Zeitung”


SOŁDAT
Nikołaj Nikulin
  • Wydawnictwo:
    • Carta Blanca
Opis:"Szlak Leningrad–Berlin w odważnej, pozbawionej autocenzury relacji żołnierza Armii CzerwonejOpowieść Nikołaja Nikulina, wcielonego do wojska w 1941, który jako jeden z nielicznych sowieckich żołnierzy przeszedł cały szlak bojowy. Został odznaczony za bohaterstwo, jednak jego wspomnienia odzierają frontowe przeżycia z heroizmu, burząc mit wielkiej wojny ojczyźnianej. Nikulin otwarcie przyznaje się do potwornego strachu, opisuje głód, śmierć i okrucieństwo czerwonoarmistów. Demaskuje głupotę i cynizm dowodzących, a także bezwzględność sowieckiej machiny wojennej.Publikacja tej relacji możliwa była dopiero po rozpadzie Związku Radzieckiego, jej wcześniejsze upublicznienie groziłoby Autorowi łagrem.Książka przygotowana przez Ośrodek Karta we współpracy z Domem Wydawniczym PWN."

ARABSKA KSIĘŻNICZKA
Tanya Valko
  • Wydawnictwo:
    • Prószyński

Opis:Kontynuacja bestsellerowych powieści Tanyi Valko: "Arabska żona", "Arabska córka" i "Arabska krew".
"Arabska księżniczka" to powieść zgłębiająca tajniki ludzkiej natury, uwarunkowane muzułmańskim prawem szarijatu, to wstrząsający opis przemocy, mordów i gwałtów, ale też książka ukazująca prawdziwe życie w arabskim kraju.
Autorka opisuje dalsze koleje życia Doroty - Polki, która w młodości poślubiła Libijczyka, oraz jej dorosłej córki, która sama staje się matką Nadii. Tym razem ich dzieje łączą się z zawikłanymi losami saudyjskiej księżniczki Lamii. Kraj arabski zostaje przedstawiony nie tylko oczami Europejek, ale również rodowitych mieszkanek. Książka ukazuje próby emancypacji arabskich kobiet i znalezienia przez nie miejsca dla siebie w kraju mężczyzn. Tanya Valko opisuje okrucieństwo, pasje i uczucia oraz podłoże psychologiczne ludzkich czynów.
Czy Dorota i Marysia są szczęśliwe w Arabii Saudyjskiej? Czy mają możliwość spełnienia się? Jak przeszłość wpływa na ich codzienne życie? Czy mała Nadia jest kochanym dzieckiem? Dlaczego opływająca w bogactwo księżniczka postępuje tak, a nie inaczej? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań można odnaleźć na kartach powieści "Arabska księżniczka".
  

WOJENNA NARZECZONA

Alyson Richman
Przedsprzedaż
  • Wydawnictwo:
    • Prószyński
    Opis: "Niezwykła opowieść o pierwszej miłości rozkwitającej w czasach wojny.
    Tuż przed wybuchem II wojny światowej między Lenką, młodą studentką Akademii Sztuk Pięknych, a Josefem, studentem medycyny, rodzi się uczucie. Z nadzieją na lepszą przyszłość młodzi biorą ślub, by zaledwie kilka dni później patrzeć, jak ich marzenia rozpadają się w proch. Podobnie jak wiele innych osób, świeżo poślubionych małżonków rozdziela wojna.
    Po latach Josef, teraz ceniony lekarz położnik, wciąż pamięta o żonie, która wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi zginęła podczas wojny. Jednak Lence udało się przetrwać w nazistowskim obozie w Terezinie dzięki niezwykłemu malarskiemu talentowi oraz pamięci o mężu, którego, jak sądzi, już nigdy nie będzie jej dane zobaczyć. Dopiero przypadkowe spotkanie kilkadziesiąt lat później w oddalonym tysiące kilometrów od rodzinnej Pragi Nowym Jorku uświadamia im, że oboje otrzymali od losu jeszcze jedną szansę.
    Od przepychu spokojnego życia w przedwojennej Pradze po okropności okupowanej przez nazistów Europy, powieść odsłania przed czytelnikiem siłę pierwszej miłości, niezłomność ludzkiego ducha i potęgę pamięci.
    Przepięknie napisana, poruszająca, romantyczna, chwytająca za serce i zmysłowa. "Wybór Zofii" tego pokolenia."

    /Opisy i zdjęcia pochodzą ze strony Selkar.pl./

    Może przypadnie Wam coś do gustu. Mnie wydają się wszystkie interesujące i z chęcią bym je przeczytała .


18 komentarzy:

  1. U nas, w okolicach Kalisza, niestety wiosny na razie nie widać. :(

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie szaro, buro i ponuro, a głowa to mi pęka :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie pierwsza oznaka wiosny, a u mnie śnieg za oknem.. Ale czekam cierpliwie. Co do niemożności zebrania się za pisanie to mam tak samo.. Już myślę, że chyba lutowych zaległości nie nadrobię..;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno będzie i też chyba pominę książkę, która specjalnej wartości nie miała lub tylko zasygnalizuję w krótki poście, gdyż brała udział w wyzwaniu.)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas cały czas jakby mowa o śniegu, ale na razie go nie ma.
      Kwiatki już pewno zakwitły w ubiegłym tygodniu, ja je po raz pierwszy zobaczyłam w niedzielę ale nie miałam aparatu.
      Mam nadzieję, że dzisiaj i że będzie konserwatywny bo jaki ma być, Ewangelie się nie zmieniły i nic jazgot lewaków na to nie pomoże.
      A szatan mocno się denerwuje co wyraźnie widać w naszych mediach, które ostatnio ze skóry wyłażą sięgając po takie autorytety jak pan Bartoś, były dominikanin.
      Mnie też te książki by interesowały, nawet bardzo.
      Miłego dnia Alicjo.)

      Usuń
  5. przeczytałabym Arabską księżniczkę, tylko że nie znam jeszcze poprzednich tomów... ale może kiedyś uda się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie za oknem śnieg. I cały czas pada... A już było tak ładnie, że myślałam, iż faktycznie wiosna za chwilę zawita. Ale nic z tego :/
    Z książek wybrałabym "Profesora"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mam odczucie, że wszystkie są ciekawe więc i Profesor też mnie ciekawi.)

      Usuń
  7. Z chęcią bym przeczytała wszystkie te książki, a najbardziej "Profesora". U nas zima pełną parą niestety. Biało za oknem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam książki Melissy Senate i bardzo przyjemne lektury, a Katzenbach to marka sama w sobie. Pogoda niestety niespecjalna, ale jak nie ma śniegu to ja już jestem zadowolona:) Co do konklawe to myślę, że nowego papieża poznamy w czwartek. Dlaczego? Dlatego, że już przy poprzednim wyborze, bardzo chciałam zobaczyć na żywo (znaczy w tv, ale dokładnie w tym momencie) biały dym, ale nie było mi dane, bo byłam poza domem wtedy. I teraz w czwartek popołudniu nie będzie mnie w domu, więc myślę, że wtedy wybiorą, a ja znowu będę musiała czekać kilka lat na kolejne konklawe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam nadzieję, że już dzisiaj 0 20 będzie biały dym.
      Jedno jest pewne kardynałowie nie opuszczą pomieszczenia, w którym są zamknięci do chwili aż nie wybiorą .)

      Usuń
  9. Oj, tego Sołdata to bym łyknęła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. odezwij się do mnie na e-mail przynadziei@wp.pl w sprawie Jeana Gabin :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też z niecierpliwością czekam na biały dym w Watykanie. Oby rzeczywiście nowy papież był konserwatywny. Mam taką szczerą nadzieję. Zresztą nie wyobrażam sobie innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktokolwiek będzie wybrany będzie miał trudno. Musi być twardy i myślę taki będzie, gdyż przykazania nie zmieniły swej treści, jak by to niektórzy chcieli. Ci, którym się to nie będzie podobało a należą do kościoła będą się musieli wreszcie opowiedzieć, po której są stronie.
      Tak, tak, nie, nie.)

      Usuń
  12. Wojenna narzeczona- to książka, która koniecznie musi dołączyć do mojej domowej biblioteczki :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.