piątek, 8 lutego 2013

Coś z nowości księgarskich.)

     Za oknem utrwala się  lekkim mrozem zima, 
rano  zaświeciło na moment wyczekiwane słoneczko, ale ciśnienie niskie i jakaś jestem senna - czyżby jeszcze miał padać śnieg? Ale chyba nie bo znów  słońce  jakby próbuje się przebić przez zachmurzone totalnie niebo. Próba nie powiodła się jednak.
Po pączkowym dniu czuję się ociężała i stać mnie na razie na wrzucenie tylko kilku interesujących nowości, jakie proponuje Selkar w swej bogatej ofercie ksiązkowej.

Dla miłośników biografii i talentu aktorki / ja się do nich zaliczam /, legendy kina  amerykańskiego :

 KATHARINE HEPBURN TW
Charlotte Chandler
  • Wydawnictwo:
    • Prószyński

opis:Opierając się na serii nagrań zebranych w ciągu wielu lat od połowy lat siedemdziesiątych XX w., ciesząca się uznaniem biografka Charlotte Chandler napisała najbardziej intymną i najbardziej osobistą biografię legendy Hollywood, Katharine Hepburn, jaka została dotąd opublikowana.


 A dla miłośników talentu literackiego E.E.Schmitta nowa pozycja :

Intrygantki
Eric-Emmanuel Schmitt
  • Wydawnictwo:
    • Znak
 opis:Pięć kobiet pałających żądzą zemsty zastawia pułapkę na mężczyznę, który dawno temu złamał każdej z nich serce. Jednak kiedy zwabiony podstępem Don Juan wpada w ich sidła, cały misterny plan wali się w gruzy. Okazuje się, że mimo upływu lat uwodzicielskie słowa Don Juana nie straciły nic ze swojej zniewalającej mocy.
Kobiety szybko odkrywają, że tajemniczy łajdak, którego tak przez lata nienawidziły, wciąż ma nad nimi władzę.
Dawne namiętności odżywają - i okazują się o wiele silniejsze niż pielęgnowany latami gniew z powodu zdrady. 


I coś dla miłośników orientalistyki i sensacji z życia znanych osób.

KOBIETY KADDAFIEGO
Annick Cojean
  • Wydawnictwo:
    • Prószyński
    opis:
    Porywane, gwałcone, upokarzane... Taki był los kobiet podporządkowanych przyjemności Kaddafiego. W swojej wstrząsającej książce Annick Cojean oddaje im głos.
    W listopadzie 2011 roku Annick Cojean opublikowała w "Le Monde" artykuł, w którym opisała historię młodej kobiety uprowadzonej przez libijskiego przywódcę i wcielonej do jego "haremu"

 

10 komentarzy:

  1. Ciekawe te nowości :-)
    Najchętniej bym przeczytał "Kobiety Kaddafiego", mało o tym dyktatorze czytałem do tej pory.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak tylko zobaczyłam na stronie wydawnictwa "Intrygantki" od razu wiedziałam, że muszę zdobyć tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. coraz częściej czytam ostatnio o Schmittcie, ale wstyd - nie znam żadnej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wcale nie uważam tego za wstyd. Wszystkiego od razu czytać nie będziesz, a poza tym nie ma pewności, że to co innym się podoba spodoba się i Tobie.)

      Usuń
  4. Ja też nie czytałem, ale z tego zestawu właśnie tę bym wybrał, gdybym miał wybierać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama lubię Schmitta, a książka ponadto ma niebanalną okładkę. Co dodatkowo zachęca do zajrzenia do niej.)

      Usuń
  5. Czytałam dobre recenzje o "Kobietach Kaddafiego" i ta pozycja mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy mi się wydaje, że na pierwszym zdjęciu jest forsycja? :-)

    Od kilku dni chodzę jak zombie, życia mi brak, nawet kawa mnie nie ratuje. Uwielbiam zimę, ale klimatu w stylu przedwiośnia - absolutnie nie!

    Nie jestem fanką biografii, chociaż kilka przeczytałam i bardzo je sobie chwalę, jednak zawsze z dużymi oporami podchodzę do tego typu lektur. Twórczości Schmitta jeszcze nie znam, ale na czytanie czekają jego "Historie miłosne" więc jakiś start będzie, czy udany? - nie wiem. Za to jestem ogromnie zainteresowana "Kobietami Kaddafiego", recenzje tej książki rozbudziły moje zainteresowania, ale obawiam się, że serce nie wytrzyma tej historii.

    Życzę miłego dnia i lepszych nastrojów :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Same wspaniałości teraz wychodzą:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy pozostawiony komentarz to balsam na moją duszę. Toteż za każdy serdecznie dziękuję i zapewniam, że czytam je z uwagą i staram się nie pozostawiać ich bez odpowiedzi.